Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Mar 18 Déc 2018 - 20:06

En CE ou en RE ?


Ce qui me tracasse un peu c'est que je ne crois pas en cette nouvelle date car aucune demande de confirmation d'adresse ne semble avoir été envoyée. Ce qui serait tout de même la moindre des choses lorsque les précommandes datent de plusieurs années.
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  chachabiloute le Mar 18 Déc 2018 - 21:32

zouzzz a écrit:En CE ou en RE ?


Ce qui me tracasse un peu c'est que je ne crois pas en cette nouvelle date car aucune demande de confirmation d'adresse ne semble avoir été envoyée. Ce qui serait tout de même la moindre des choses lorsque les précommandes datent de plusieurs années.

La version la plus soft.

C’est vrai que concernant l’adresse, tu n’as pas tort. En 3 ans, me concernant, j’ai déménagé une fois (mais mon adresse d’envoi reste la même).
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Mer 19 Déc 2018 - 12:48

chachabiloute a écrit:
zouzzz a écrit:Lorsque les soldats passent d'un wagon à un autre, ils lévitent. Nous ne sommes d'ailleurs pas les seuls à l'avoir remarqués, mister davlar aussi.

J’avais pas vu.

Aussi, au début de la vidéo, notre personnage fait la même chose.

On verra si cela été pris en compte.
La remarque ne sera pas pris en compte :/, tant pis c'est dommage, ça ne les choquent pas et j'ai l'impression qu'ils l'ont un peu mal pris. Crying or Very sad
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  chachabiloute le Mer 19 Déc 2018 - 14:39

Une fois, je leur ai soufflé l'idée de voir les traces de pas dans la neige.

Ils m'ont expliqué que la NEO avait des problèmes avec ce genre de détails. Ils étaient très correct Wink .


Sache qu'ils sont Allemand, et nous non. La traduction d'une langue vers une autre peut toujours entraîner des erreurs de compréhension ou d'interprétation.

A mes yeux, le fait que l'on puisse marcher sur le "vide" à cet endroit n'est pas préjudiciable au jeu, si les ennemis peuvent le faire. Mais c'est vrai qu'esthétiquement, c'est pas terrible.
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Mer 19 Déc 2018 - 14:49

Nous ne leur voulons pas, ils sont très pris je pense et le problèmes de santé de leur équipe doit être compliqué à gérer.
Nous (Juju et moi) avons aussi un passé, nous avons testé beaucoup de leur jeux (tous?) et nous n'avons pas toujours été tendre (mais honnêtes à chaque fois), je le concède. Ils n'ont pas oublié.
Nous sommes pourtant de bonne foi et nous voulons vraiment que ce titre soit terrible mais je sens que actuellement il faut les laisser tranquille et c'est ce qu'on va faire.
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 8:28

LE GRAND JEU DE LA NGDEVTEAM :
LE J'REPOUSSE ENCORE LA DATE DE QUELQUES JOURS


Venez participer !

chachabiloute a écrit:Status: in beta testing (nearly done)
Status: in production (printing material is done / currently PCBs are programmed)
Currently estimated shipping starting date: 4th quarter of 2018
Due to health issues on both dev and betatest staff it's postponed to the week of 27th December.


Ce matin, c'était le 17th December...

pig pig pig
Nous sommes le 27 décembre. Je mise quelques billets qu'autour de midi la date va être changée pour une sortie ultérieure.
Allez je mise sur le 7 janvier.
Qui joue avec moi ?

zouzzz : 7 janvier 2019
Poussindor : 7 janvier 2023
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  Poussindor le Jeu 27 Déc 2018 - 8:32

zouzzz a écrit:
chachabiloute a écrit:Status: in beta testing (nearly done)
Status: in production (printing material is done / currently PCBs are programmed)
Currently estimated shipping starting date: 4th quarter of 2018
Due to health issues on both dev and betatest staff it's postponed to the week of 27th December.


Ce matin, c'était le 17th December...

pig pig pig
Nous sommes le 27 décembre. Je mise quelques billets qu'autour de midi la date va être changée pour une sortie ultérieure. Allez je mise sur le 7 janvier.
Qui joue avec moi ?

Moi ! Je parie sur le 7 janvier 2023 clown
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 8:34

Laughing , j'ai des chances d'être plus près de toi, mais c'est vrai que ce n'est pas gagné.
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  Poussindor le Jeu 27 Déc 2018 - 9:24

zouzzz a écrit:Laughing , j'ai des chances d'être plus près de toi, mais c'est vrai que ce n'est pas gagné.

:Lol:
J'espère que tu as raison mais 3/4 ans de plus, c'est pas délirant avec eux ^^
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  chachabiloute le Jeu 27 Déc 2018 - 9:50

28 01 2019 pour moué tongue
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  atomikwave le Jeu 27 Déc 2018 - 10:25

D'habitude ils montre des photos des PCB ou du matos. La zero photo.....
Zouzzz demande leur des clichés du matos voir..

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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  chachabiloute le Jeu 27 Déc 2018 - 11:24

Ce matin (27 12 18), on pouvait aller sur la fiche de vente de KB avec une date de release au 27 12 2018.

A 12:22, on a plus accès à cette page !!!


(-produit non trouvé- sur la page du site que j'ai en lien Neutral  )

Au lieu d'avoir une date, on a plus rien !!! Au moins, on ne peut plus râler sur un éventuel nouveau report cheers  .
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 11:27

Atomik : je préfère ne plus les contacter pour le moment.

A midi pile poil, le site de vente commencait à se mettre à jour, la maj n'est pas encore terminée on dirait.


Dernière édition par zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 12:19, édité 1 fois (Raison : corrections orthographiques)
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  Kategohi le Jeu 27 Déc 2018 - 11:53

C'est n'importe quoi,ils peuvent faire autres choses eux.
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  Poussindor le Jeu 27 Déc 2018 - 12:07

Kategohi a écrit:C'est n'importe quoi,ils peuvent faire autres choses eux.

C'est clair qu'il faudra être maso pour precommander leur prochain jeu Laughing
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 13:46

Bon bah pas de fin de mise à jour du site et donc pas de nouvelle date.
Faut dire que l'équipe allemande nous lit aussi. Very Happy Ils n'ont peut-être pas apprécié notre jeu du "LE J'REPOUSSE ENCORE LA DATE DE QUELQUES JOURS".
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  atomikwave le Jeu 27 Déc 2018 - 14:02

zouzzz a écrit:Bon bah pas de fin de mise à jour du site et donc pas de nouvelle date.
Faut dire que l'équipe allemande nous lit aussi. Very Happy Ils n'ont peut-être pas apprécié notre jeu du "LE J'REPOUSSE ENCORE LA DATE DE QUELQUES JOURS".

Quils apprécient ou pas.. limite rien a foutre.
On a payer depuis bientot 4 ans.. 549 balles en ce qui me concerne et j'estime qu'on a le droit a un moment donner de demandé des explications.
Parceque ils ont encaisser quasi 300.000 euro voir plus... et 4 ans aprés je n'arrive meme pas a voir a quoi ressemble le produit final. C'est en train de m'enerver car jai aussi envie de reçevoir mon bien.

Je rajoute que tant que la version mvs na pas ete envoyer puis tester chez les joueurs... ont doit encore attendre plusieurs mois pour la version AES..
Cest juste interminable..

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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 14:09

Je comprends Atomik, moi aussi j'en ai un peu marre mais je m'y fais, je patiente. Par exemple, je me fais et refais Metal Slug X et me disant "bordel, ça va être compliqué d'égaler ce jeu".

atomikwave a écrit:C'est en train de m'enerver
Connaissant votre passé (l'e-mail accusateur...) à tous les deux (NGDevTeam et toi), je pense que ça, ça les réjouit de te voir bouillonner. Rolling Eyes
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  atomikwave le Jeu 27 Déc 2018 - 14:16

En dehors d'être atomikwave the bootlegger.
Je suis avant tout un joueur et passioné.
Et dans ce cas de figure , cest le client qui parle.. jen ai clairement plein le cul d'attendre... jai déménager 2 fois depuis ma commande.. le délire quoi.

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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  Poussindor le Jeu 27 Déc 2018 - 14:21

atomikwave a écrit: jai déménager 2 fois depuis ma commande.. le délire quoi.

lol!

---

J'espère vraiment pour vous que le jeu sera envoyé dans les prochains mois
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 14:23

Merci Poussinou I love you .

Voici, Bozo le Kraut :

Spoiler:

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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  chachabiloute le Jeu 27 Déc 2018 - 14:54

zouzzz a écrit:Merci Poussinou  I love you .

Voici, Bozo le Kraut :

Spoiler:


lol! lol! lol!
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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  zouzzz le Jeu 27 Déc 2018 - 16:14


Nouveau status :
NGDEVTEAM a écrit:Status: now building and shipping

To build and ship all units it takes about 2-3 weeks from now on. In the first 4-5 days we build and then ship the Shockbox LE and after that all normal MVS kits.
The shop system will automatically send out emails and you can also log in the shop and see the current status of your orders there.


Nouvelle newsletter :

NGDEVTEAM a écrit:[NGDEV] Kraut Buster MVS Release

Dear customers,

finally after years of hard work and a lot of patience from you guys we are ready to release Kraut Buster.

Warnung! Ueberlangertext! Warnung!

Kraut Buster is our love letter to the NEOGEO and a fulfillment of the dream of making a World War 2 themed technicolor styled pixel art run'n'gun.
It's art direction and designs were inspired by old war movies, Hogan's Heroes and Indy III.

When you play the game you will see the game is quite German in design and maybe humor? Yes German humor ;-).

Kraut Buster evolved and changed a lot over the years and became a different and better game.
We hope you guys feel the same and think it was worth the wait.

--------------------------------------------------------

New moves

We added a lot of new moves and more modern controls to the game:

Ground slide move and air dash.
You can dash both on ground and air.
The slide/dash makes you shortly invincible against most projectiles (except stuff that explodes/fire/acid).
Mastering this move is very important to survive maniac-ish amounts of bullets and enemies in later missions.

With the new weapon position lock you can walk around while your weapon is in an arrested position.
It's very useful against air enemies and bosses. Advanced players also can use it against enemies that are below.

A drop down feature allows dropping down ledges to quickly get closer to enemies below or to get treasures.

Different grenade throwing speeds/modes and in C-mode you can adjust the grenade throwing angle to a small degree
If you hold the grenade button it automatically throws up to 3 grenades in a short succession.

You can shoot directly in 8 directions and with spraying/swaying the Maschienenpistole can do 16 directions.
Players can hold up to 2 weapons and switch among them.

Rapid prison shank style stab move for bigger humanoid enemies like "Gas Gerd", "Lurchmutant", "Zwergritter", "Heisse Helga", "Herrin Peitsche", "Wein Werner", "Ueberritter Ausf. S" and "Ueberritter Ausf. G"

Masks can upgrade the knife attacks to a super knife and Katana knife attack. Those do more damage and can penetrate multiple enemies.

Speaking about masks:

Masks can add combinations of abilities like:

- 1 hit shield
- weaponized chick sidekicks
- more shot power
- different grenades
- super knife
- killer slide
- higher jumps
- floating in air
- faster jump and run speed
- faster combo build up
- lower/higher difficulty and personal challenges
- negative effects like increased ammo usage in trade for power


Maybe you can already guess from the above information that Kraut Buster plays purposefully quite different to the MS games.
We used a more direct control approach known from the gorgeous Contra series.
The player always has immediate control of the characters. There are no transition animations that get spooled off.
Most actions are instant, like switching direction/jumping. Other are very fast like stabbing/ducking and grenade throwing.
Those differences above and the 60 fps give Kraut Buster quite a different feel, especially in C-mode.

However for people preferring the old and reduced controls of the MS games we offer a lot of customization options.
Using the "old style" controls makes the game unnecessary more difficult though.

The game requires 4 buttons per player 1L4B / 2L8B.

--------------------------------------------------------

Game modes:

T-mode

T-mode is similar to the MS games.
It's slower and more tactical. It's best played by slowly advancing and has lots of forced stops.
Only a reduced set of missions need to be played to keep the game time below 40 minutes.
Missions can be selected in the mission map screen. The 2nd mission for selection is always longer than the first.
Ammunition is limited in this mode, but a bigger variety of weapons are available for pickup.

C-mode

C-mode is similar to the 90s Contra (III/HC) games.
It's faster, brutal and relentless.
You need to blast yourself through all missions in one go.
There are no masks, no knives, no hidden treasures and no chicks.
The game flow is less guided in this mode and you have more control over your own pace. This also means you need to do more enemy crowd control yourself as the engine can pump out quite a lot of enemies.
But you have unlimited ammunition, an extra extend and you throw 3-way grenades! (The 3-way grenades can be slightly aimed)

There is a fast kill (quickkill) system in place that grants scoring bonuses.

--------------------------------------------------------

Difficulties:

3 ranks are available: bronze, silver and gold

Bronze is the lowest but is still quite challenging.
We recommend starting with that one to get acquainted with this game. Before you play the real game with the silver rank.
The higher the rank the better the enemy AI gets, the more bullets and enemies will be there. Bigger enemies may have additional attacks and more energy.

--------------------------------------------------------

Scoring:

This game features a complex risk and reward based scoring system.

Factors are:    
- current combo meter  
- the amount of bigger enemies on screen
- T-mode: the amount of rescued birds in your pocket
- C-mode: the amount of fast kill treasures in your pocket
- difficulty/rank      

To raise the combo meter destroy a lot of enemies in a short succession.
Some enemies and some attacks give more boost than others.

If your combo meter is very high you are in Baerzerker mode for maximum bonuses.

T-mode: collecting all treasures of a set grants additional bonuses


--------------------------------------------------------

Customization options (just a short excerpt):

Like on modern JAMMA hardware, settings and high scores are stored directly on the cartridge in an EEPROM.
To access the settings hold the start button at booting (can be configured on MVS at soft DIPs).

[Gameplay Menu]

- Auto Weapon Switch Pickup [on]

 Automatically tries to select a slot for the new weapon. E.g. if you have an empty slot the new weapon always is put there.
 If you pick up the same weapon it sums up ammo instead of putting it in a new slot.

- Auto Weapon Switch Empty [on]

 If you current weapon is empty, it switches to the other weapon slot.

- Slide Move [on]

- Weapon Lock [on]
 Activates weapon lock mode. It locks the weapon in aiming position.

- Movement and Weapon Lock [on]
 Allows the player to move forward/backward (moonwalk), jump etc. while retaining the weapon aim
 If off, the player's position is fixed

- Allow Turning in Air [on]

 Allows the player to quickly turn the direction while jumping/shooting.

- Simplified Air Dash [on]

 Allows doing the air dash with just pressing the slide button instead of needing to press slide+down+direction

- Masks [on]


We highly recommend to leave everything on and embrace the new play style.


[Operator Menu]

- Reduce Sprite Flicker [++ ]

As Kraut Buster has a lot more sprites, multi layering techniques and at times background layers than similar games on NEOGEO, it has a higher risk of slowdown and sprite flicker.
To keep sprite flicker and slowdown in check we introduced some simple 16 bit "AI" that decides on the fly to take measurements to reduce sprite flickering and slowdown. It's aggressiveness can be configured to some extend.
Some examples are that dead bodies have a tendency to fall out of the game area or get otherwise disposed off ASAP.

In favor of 60 fps we also needed to pass on having dynamic sprite depth sorting.
This sometimes results in small sprite priority irregularities.
As the NEOGEO hardware does not have sprite priority flags and with the huge amount of sprites we use, it would have been impossible to hold the 60fps goal otherwise.

The game is optimized around the single player mode. The 2 player mode will increase anti flicker and slowdown measurements more aggressively.

- Force 60hz Transparency [off]

Forces 16 bit style 60hz flicker fake transparency on all explosions. This reduces risk of sprite flickering greatly. Works best on arcade and consumer CRTs due to their after glow.



[Customizer Menu]

- Controls (buttons)
- Name Entry (set a default name)

- Character Design John
- Character Design Jack
- Character Design Valeria

 Set colors of the characters (cloth, skin, etc.)

[Cheats]

The game comes with a variety of built in cheat modes.
Use at your own discretion. Score saving is disabled in that mode. The score font turns yellow as a cheat indicator.

Unlimited credits are supported in home mode, you can add them with the select button.

--------------------------------------------------------

Note to arcade operators:
Like all our NEOGEO games Kraut Buster was developed for private home use.
Make sure to read the included legal disclaimer and install on location at your own risk.

--------------------------------------------------------

MEGS count:

+512 MEGS for pixel art
+256 MEGS for music and sound fx
+  40 MEGS for code and data
------
=808 MEGS

As a small surprise Kraut Buster MVS kits come with a high quality mini marquee foil for the lightbox panel of your BigRed or MVS-U.

To build and ship all units it takes about 2-3 weeks from now on. In the first 4-5 days we build and then ship the Shockbox LE and after that all normal MVS kits.
The shop system will automatically send out emails and you can also log in the shop and see the current status of your orders there.

Pictures of the Shockbox MVS LE can be found on our website and pictures of the MVS Kit in the shop.

Once all MVS units are shipped we start working on the AES version of the 2.0 PCBs so they are ready when the software side is final too.
This will take a couple of months.

>>> If you moved since your MVS order please let us know your current address. <<<

Thanks for staying with us over the years and letting us create our dream NEOGEO game!
Without you that wouldn't have been possible...


Small glimpse in the future:

The Kraut Buster pixel artists finished their work on our first exclusive(?) Switch handheld game and already moved on to our next pixel art NEOGEO+arcade game.
While Kraut Buster was made the render gfx team worked on a couple of Shmups, that will be revealed and released over the next 2 years.
We also expect to expand the team further in the next year(s) and maybe add a new hardware platform to our portfolio.


Happy holidays and a new year,
NGDEV


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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  NEO2B le Jeu 27 Déc 2018 - 16:35

Encore quelques mois de patience pour la version aes

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Re: Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

Message  chachabiloute le Jeu 27 Déc 2018 - 16:36

Et bien voilà.
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