NGDEVTEAM me menace ??

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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  Moodie le Sam 2 Sep 2017 - 11:24

Eh bien... Drôle d'histoire. No Je pense qu'il faut relativiser et éviter de sombrer dans la paranoïa.
Il y a toujours eu des gens mal attentionnés, de partout et de tous temps, maheureusement...
Désolé pour toi Atomik, tout mon soutien pour la suite de ton projet. Wink
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  atomikwave le Sam 2 Sep 2017 - 12:09

Omega Kyo a écrit:
1- triste d'avoir constater que la suréaction de la NGdev team t'est touché à ce point.

Oui car leur suréaction m'envoi directement sur le banc des accusés sans avoir commis la moindre chose a leur égard.
Ce sont des accusations grave ! Leur premier mail est très clair.


2- content que ce soit régler entre les 2 parties de manière correct et direct

Oui content également , même si j'aurais aimer que timm m'approche autrement que de cette façons la.


3- triste que tu ais ( masi c'est humain aussi au même titre que la sureaction de NGdev team) mis vos conversation sur la place public.
A partir du moment ou ils m'accusent de fait et dire qui proviennent de la place public c'est a dire ici NGS , il est normal que tout cela débarque en place public , J'estime que ce sont des accusations assez grave pour que cela reste en privé. D'autant plus que c'est le forum même qui est cité dans leur dire. Donc venir pioché des propos que j'ai tenus ici pour les rétourner contre moi en privé c'est un peu trop facile.
De plus si un jour des clones de leur jeux débarque , il existera un topic ou je me serais déjà expliquer et je ne serais pas accusé a tord .. car avoir toute une communauté sur le dos pour un truc que tu n'a pas fait c'est invivable !


4- triste de voir tous les rageux qu'il y a sur le forum pour attiser la colère dont certains ne connaissent même pas les produits NGdev team  qui sont de très beaux produits et qui ne connaissent même pas l'historique profonde de cette histoire avec l'ancien quiproquo entre les 2 parties responsable d'une envie de cloner les jeux ngdev team par atomikwave avant que ce soit remis au clair (comme là d'ailleurs).
Comme tu le dis c'est une place public , les gens sont libres de dire ce qu'ils veulent sur mon travail comme celui de la NGDEVTEAM , qu'on aime ou pas chacun est libre de le dire. Certain profite de ce topic pour balancer ce qu'ils ont sur le cœur... Mon avis perso sur la Ngdevteam je le garde pour moi c'est un choix , la seule que je dirais sur eux c'est qu'ils font vivre la neogeo et que c'est tout a leur honneur .. après comment et pourquoi c'est discutable.

5- deg du doute qui s'est insinuer entre nous alors que ça peut être juste une personne qui survole le forum et qui voit sur la barre de Dte l'annonce d'atomik recherchant les jeux ngdev team.
On ne sera peu etre jamais .. hormis si RYO leur demande avec un coup de pression .. je n'accuse personne.

6- deg de l'image du monde des fans de la neo depuis 1 mois sur plusieurs forum.
Heureusement qu'il y a tous les autres dont Ryo que j'aime beaucoup Embarassed

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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  noodles le Sam 2 Sep 2017 - 13:05

J'espère quand même qu'on va réussir à trouver le ou les coupables de cette triste affaire.En plus depuis le début atomik' avait dit qu'il ne mettrait pas les jeux de la team Bosch dans sa xxx-1.
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  fafangus le Sam 2 Sep 2017 - 13:17

Petit HS :
Vous avez des news sur Kraut Buster ?
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  Ryo Sakazaki le Sam 2 Sep 2017 - 13:31

Je vais contacter Timm mais bon vu ce qu'ils ont indiqué je pense qu'il ne me donnera pas l'adresse mail de la personne qui les a contacté. Rolling Eyes

Mais de toute façon le topic ou atomik en parle est visible par tout le monde (membre inscrit ou pas) donc n'importe qui d'un autre forum ou qui n'est pas sur un forum à pu prévenir la NG.DEV.TEAM.

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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  cyril0108 le Mar 19 Sep 2017 - 9:26

Atomik, tu peux me dumper Kraut Buster ?

Parce que là, ça fait plus de 2 ans que je l'attends et j'aimerais bien y jouer en AES.
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  Poussindor le Mar 19 Sep 2017 - 10:29

cyril0108 a écrit:Atomik, tu peux me dumper Kraut Buster ?

Parce que là, ça fait plus de 2 ans que je l'attends et j'aimerais bien y jouer en AES.

lol!
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  Kategohi le Mar 19 Sep 2017 - 18:05

On le balancera en emu sur dreamcast lol.
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  pumbly le Mer 4 Oct 2017 - 22:40

fafangus a écrit:Petit HS :
Vous avez des news sur Kraut Buster ?
Hs off

je viens de recevoir ce mail, donc ça avance Wink


Kraut Buster Mission Status Report 2017

Dear customers,

here is the current state of Kraut Buster for NEOGEO.

We have a new video ready here: https://youtu.be/TMix_9cesik

This video uses a simple RGB CRT effect to make it look a little bit like an arcade screen.
It's recommended to watch it full screen to prevent distortion and to have it run in 60fps.

We kept the video intentionally short as we don't want to spoiler too much of the game.

C-MODE:

It's the first time we show the player character: Jack "Handsome" Rowdy and the "contra" mode (displayed as C-MODE).

The C-MODE mode changes the gameplay to a faster more action and running and crushing oriented gameplay.
With less stops, less energy for enemies and less bullet sponges.
Masks and treasures/collectable/secrets are removed in C-MODE to keep this mode as clutter free as possible.
The player's knife attack is also disabled to keep the gunning flow.
To compensate the "simplicity" of this mode we also added a fast kill score system additional to the timed chain system to increase long time appeal of the C-MODE.

Content of video:

We are showing small parts of mission 3-1 (train ride), mission 3-2 (train yard), mission 4-2 (boat ride),

Mission 3-1 you are fighting your way across a military train towards it's locomotive to stop it.
It has 4 parallax layers. Far away background, background, train, foreground details.
All train cars have a nice full body hand pixelated driving motion effect applied to them.

Mission 3-2 is about battling yourself through the ruins of a bombed village, a train wreck and destroying some experimental weapon system in the train yard.
It also introduces the enemy characters: Vixens of the Dictator "Heiße Helga" and "Herrin Peitsche"
We are only showing the first 60 seconds of ca. 6 minutes.

Both missions are also very military. While mission 2 and mission 4 have monsters, robots and tesla enemies.


Mission 4-2 is about escaping a secret submarine base, the fortified coastal zone and infiltrating the dictator's battle ship.
We are showing the first 60 seconds of the "fortified coastal zone" part.

As you can see in the map screen the game has 9 selectable missions.
Some missions consist of several "rooms" with their own settings and graphic sets. Right now we have about 17 "rooms".
Each mission ends with a proper and individual end boss. All stages also have mini bosses.

Overall game status:

The base game will be finished in December/January.
We included below information of which nice to have graphic details we want to add to the game and will see if you guys give us the time for it or if you guys want an earlier release.
We won't do a vote, we will just go with the general impression of the mood we get from you guys.
If we produce the PCBs in December we can do a release in January. A release in February is advised though.

The allotted graphic development budget of KB will be used up after December, we will then start the next pixel art game for NEOGEO.

Shipping is done as always in this order: MVS LE->MVS RE->AES CE->AES RE (order of payment)



Features that we would like to implement but that need more time:

Details:

- Proper story intro / ending / special ending / new fitting music composed
- 3rd character: Valaria "Bona" Bossa (needs to be drawn from scratch unless we reuse the legs of the guys)
- Proper character select screen
- Character customization: skin color / cloth colors
- Mission select screen (partially implemented as you can see in the video, but we would like to include some fun stuff happening on the map)
- Animated title screen
- Adding more destructibles, parallax scrolling and small background animations in the stages
- Player stage win animation (each character)
- Experimental: Sliding for players in C-MODE to make it even more fluid/speedy (requires extra frames for each character) / can have large implication on gameplay / not sure if it can happen


We redrew some later backgrounds from scratch to boost quality even further.
We redrew most explosions.
Added a fast kill / quickkill score system

Having the game run in 60 fps was also quite time consuming at times and not an easy feature to archive.
While we have up to 2x the amount of objects on screen the engine kinda runs up to 4x times as fluid as similar games on NEOGEO (60 fps instead of 30fps).
A lot of optimizations, trickery and out of the box thinking was required to archive this.

We wrote a new Z80 sound driver for better handling the limited resources and adding new features such as user adjustable music volume.
We are not sure but we think it's the first time that it's possible for the user to adjust music volume in a NEOGEO game!?

All our future NEOGEO games will benefit from those engine upgrades.

It also looks like KB could become a gigashock game as it is approaching 512MEGS for graphic ROMs. Music is already at 512 MEGs.
It would be the first pixel art giga shock NEOGEO game ever.

We added some new hardware features on our custom PCBs, implementing them and using them well will take additional time too:

AES+MVS:

- 64KBytes EEPROM: for example to save scores / configs / unlocks / achievements / game progress

- WLAN for example to do software updates / worldwide online highscore list
WLAN needs quite some testing both in hardware and software, hopefully it will make it.
Having WLAN on NEOGEO would be quite cool and could lead to interesting stuff in the future.

- GFX ROM doubled in size

MVS:

- Micro SD-Card (software update) to replace USB update. If WLAN does not work out we maybe add this to AES too.
Allows software updates without the need of a connection to a windows PC.


Those hardware costs are covered by us for the existing pre orders.

Best regards,
NGDEV
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  Ashounet le Dim 29 Oct 2017 - 12:17

J'avais loupé ce topic.
Hélas il ne me surprend pas... Quand une personne (un développeur par exemple) a besoin de sous, il sort les dents et mord tout ce qui bouge autour de lui...
Bref, on en revient toujours au même problème avec la NG:Dev.Team : la tréso.
Wait & see
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

Message  darksad le Dim 29 Oct 2017 - 16:26

vu que le message est remonté je me suis permis de le lire et de donné mon avis
c'est pour ça que je trouve la réaction d'Atomik de mettre le mail sur le FOFO bien car çà lui permet de recevoir de bon conseil et l'aidé a faire descendre la pression (des personnes qui te soutiennent et qui sont de bon conseil çà aide toujours)
Mais je suis content que ce soit bien régler , ce faire accusé a tord c'est pas toujours facile surtout quand on te menace derriere
Pour la BALANCE je trouve ça tellement bête ça ne lui a rien apporté alors qu'a Ato ca lui a monté la pression il aurai pu nous faire une attaque entre ca et le temps qu'il passe sur ses projets non mais OH
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Re: NGDEVTEAM me menace ??

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